NEONET, największa w Polsce sieć sklepów RTV AGD, w nowym roku szkolnym rozdał najmłodszym ponad 100 tys. ochronnych odblasków

150x110

Początek nowego roku szkolnego to bardzo intensywny okres nie tylko w handlu, ale też na drogach, którymi przechodzą codziennie setki tysięcy dzieci. NEONET, lider sprzedaży RTV AGD przeprowadził akcję, której celem było zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo najmłodszych na jezdniach. Mimo że w Polsce istnieje ustawowy obowiązek noszenia odblasków do 15-ego roku życia, stosuje się do niego jedynie niewielki odsetek uczniów i ich rodziców. Tymczasem, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, gdzie uczniowie często docierają do szkoły na piechotę, dzieci powinny zachowywać szczególną ostrożność. Pod koniec sierpnia do każdego zakupu dokonanego w dowolnym sklepie NEONET w całym kraju dołączano ochronny odblask w kształcie misia. Sieć rozdała łącznie ponad 100 tys. takich odblasków.

NEONET co roku towarzyszy dziesiątkom tysięcy maluchów i rodziców w intensywnym okresie powrotu do szkoły – oprócz książek i zeszytów, kompletuje się wtedy także coraz częściej potrzebny w nauce sprzęt elektroniczny: komputery, tablety, drukarki, dyktafony. Przez prawie 500 sklepów NEONET w całej Polsce przewijają się wtedy tysiące rodzin.

Wyzwanie: bezpieczeństwo najmłodszych na drogach

NEONET, który od lat jest liderem sprzedaży, zdecydował się wykorzystać ten wyjątkowy okres i przeprowadzić akcję, przygotowaną specjalnie z myślą o najmłodszych. Oprócz zaopatrzenia w najpotrzebniejszy sprzęt do nauki, kluczowe w tym okresie jest zadbanie o bezpieczeństwo dzieci. Zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, gdzie codziennie rano i wieczorem najmłodsi maszerują do szkoły po niebezpiecznych drogach, problem ten jest szczególnie ważny. Według statystyk, od zmroku do świtu zdarza się 50% wszystkich śmiertelnych wypadków drogowych, chociaż ruch jest wtedy dziesięciokrotnie mniejszy. Pomimo, że w Polsce istnieje ustawowy obowiązek noszenia odblasków przez dzieci do lat 15-tu, próżno szukać maluchów, które są naprawdę dobrze przygotowane do takiej drogi. Bezpieczeństwo najmłodszych na drodze nieporównywalnie zwiększają odblaski. Z badań wynika, że człowiek idący poboczem w ciemnym ubraniu bez odblasku jest widoczny w światłach samochodu dopiero z 20 m, a zakładając dziecku odblask mamy pewność, że będzie widoczne dla pojazdów nawet z odległości 300 m.

Odblask dla każdego ucznia

Z tego powodu przeprowadzono akcję „Z NEONET Bezpiecznie do szkoły” zwracającą uwagę na problem bezpieczeństwa maluchów samotnie poruszających się po jezdni. Akcja miała miejsce w ostatni weekend sierpnia – okres, w którym, jak co roku, w sklepach pojawiło się najwięcej kupujących. Wystarczyło 30 lub 31 sierpnia br. zrobić zakupy w sklepie NEONET w dowolnym miejscu w kraju, aby otrzymać wyjątkowy prezent, a jednocześnie niezbędny gadżet dla dziecka – odblask w kształcie misia. Jak wynika z danych NEONET, rozdano ponad 100 tys. takich odblasków.

„Co roku wyposażamy tysiące uczniów w sprzęt, który pomaga im w nauce i kibicujemy im w przygotowaniach do nowego roku szkolnego. W tym roku chcieliśmy zrobić coś więcej. Stąd akcja. Z naszych analiz wynika, że zakupy szkolne najczęściej odbywają się w ostatnich dniach sierpnia. To dlatego akcję ‘Z NEONET Bezpiecznie do szkoły’ przeprowadziliśmy na koniec miesiąca – aby dotrzeć do maksymalnej liczby osób. Rozdaliśmy ponad 100 tysięcy odblasków, dzięki czemu połączyliśmy przyjemne z pożytecznym – zakupy szkolne z bezpieczeństwem na drodze. – mówi Paulina Gorgos, Kierownik Sekcji PR i SM w NEONET.